Utazunk és Élünk

A modern és hűvös Dél-Skandinávia - Ismerkedés

Nagy ember, enni kis adag, de élvezi

2020. augusztus 04. - Utazunk és élünk

Számtalan poszt született már a skandináv országokban történt utazásokról, látogatásokról, vagy éppen az ottani életről. Ezért mi most a szokásos, hasznos információk mellett megpróbálunk az egésznek a hangulatára rávilágítani, mert bizony ott elég sajátságos az emberek egymáshoz, és környezetükhöz való viszonya.

A repülőjeggyel itt is szerencsénk volt, mert ismét olyan desztinációt választottunk, ahová sokszor van hatezres retúr jegy. A nehézséget nem az odajutás jelenti, hanem a kinti lét. Mert bizony Dánia, és Svédország baromi drága.

Mi Malmöbe érkeztünk a WizzAirrel. Ez a repülőtér nem valami nagy. Valahol a budapesti, és a debreceni légikikötő között van méretügyileg. Érdekessége, hogy összemixelik az érkező, és az induló utasokat, így az elkülönítés hiányában, és a hely szűkössége miatt elfordulnak olyan helyzetek amikor bizony igencsak zsúfolt részeken kell átverekednünk magunkat csomagostul a tömegen. Ezenfelül boltokból, és vendéglátóhelyekből sincs túl sok, ezek ráadásul éjszakára bezárnak.

A malmö-i reptérről a bejutás busszal, vagy taxival lehetséges, mindegyik költséges. Buszjegyet ezen az oldalon tudtok foglalni: https://www.flygbussarna.se/en/malmo

A buszjegy ára jelenleg 120 SEK környékén van egy útra, ami négyezer szép magyar forintocskát jelent. Azaz a transzfer drágább lehet, mint a repjegy maga. Erre szokták azt mondani, hogy nem az oda úton múlik a dolog. Nekünk szerencsénk volt, mert bérelt autóval tudtunk jönni-menni egy ismerős jóvoltából.

A szállás a másik kardinális kérdés. Kint ez is drága. Egy átlag hotel szobája egy éjszakára több tízezer forintra rúg. Aki szereti királyként indítani a reggeleket, annak érdemes erre a napszakra étkezést is beleilleszteni a foglalási csomagba, mert a svédasztalos reggeli (a név kötelez ugyebár) egyszerűen fantasztikus. A választék rendkívül nagy, a minőség pedig...képzelhetitek.

Mi itt szálltunk meg:

Ez a szállás a pályaudvar mellett található a központtól nem messze. Gyalogszerrel minden elérhető, merem ajánlani. Most például 60.000 Ft.- augusztus közepére két éjszakára a szoba, reggelivel. Nem olcsó, de ottani ár/érték arányban szerintem rendben van.

Az érkezés után gyorsan feltérképeztük a környéket. Ekkor még a nagy tengerjárókkal való találkozásaink száma konvergált a nullához, még talán UFO-t is többet láttunk, úgy hogy be is teszem ide az első igazán nagy, ilyen hajóval való randinkat:

Gyönyörű volt ez a monumentális ladik, és ami különösen idillivé tette, az a sós tenger illatával vegyített sirály vijjogás. Tudom, hogy ez "csak" egy menetrendszerinti komp, ránk akkor is nagy hatással volt.

A kikötő, és a tenger környékén történt csatangolás után annak rendje és módja szerint megéheztünk. Ez a legrosszabb, ami ott történhet velünk a pénztárcánk szempontjából, na jó, ha megszomjazunk, akkor az talán még borzasztóbb. Nem volt mit tenni, ennünk azt kellett. Két menekülési útvonalat is tudunk erre ajánlani. Az egyik, hogy az ottani kebabosok, indiai fast food éttermek, és a hasonszőrű vendéglátóipari egységek talán még a fizikai fájdalmat okozó szint alatt vannak árban. Ez a rendes éttermekről már nem mondható el. Ezen felbuzdulva "természetesen" mi egy komolyabb étkezőbe mentünk. De ennek nyomós oka volt, mégpedig a különlegessége.

A Pinchos nevezetű étteremlánc Skandináviában és Németországban rendelkezik több vendéglővel, és különlegessége ebben rejlik:

Ahogy a képekből is látszik itt marha drágán ettünk nagyon kicsi adagokat, ellenben baromi jól néz ki, és nagyon finom. Szóval egyszer megéri betérni, de ne akkor amikor nagyon éhesek vagyunk. Elég 21. századi a működési elve az étteremnek. Kezdve azzal, hogy le kell tölteni egy applikációt  - bármilyen meglepő - Pinchos néven. Ezen be kell regisztrálnunk magunkat, meg kell adnunk az adatainkat, és itt tudunk asztalt foglalni egy általunk preferált időpontra. Ahogy megérkeztünk úgy megadjuk melyik asztalnál vagyunk, és az app-on keresztül tudsz rendelni bármit. Ahogy elkészült, szól az app, hogy megvan a rendelt étel vagy ital, mehetsz érte. Nincs asztalhoz szervíz, ez önkiszolgálóként működik. Az appban ott vannak az elérhető ételek, azok árai. Ne számítsatok nagy adagokra, azért ez szerintem visszajön a képekből is. Összességében szerintem egyszer, nem túl éhesen, érdemes kipróbálni a helyet, mert különleges, és finomak az ételek.

És ha már a 21. századi megoldásoknál tartunk akkor ebben kétségtelenül mások, mint mi. Egyrészt elterjedtebbek ezek a technológiai megoldások, másrészt elfogadóbbak ezzel szemben az emberek. Azt nem mondom, hogy magasabb technológiai színvonalat képviselnek, mert idehaza is számos applikáció felveszi a versenyt a kintiekkel, de ott már jóval többen alkalmazzák is azokat. A legtöbb dolgot már meglehet rendelni interneten idehaza is, de ott sokkal többen választják ezt, és ennek hozománya az, hogy például a készpénz már szinte teljesen kikopott az életükből. Malmöben a pályaudvar mellett nem sokkal van egy Coop nevezetű bolt, és hogy még jobban összezavarjunk mindenkit a teljes kiírás szerint Lilla Coop :)

De már megint elég hosszú lett a kezdő poszt, ezért most be is fejezzük, de hamarosan jövünk a folytatással, amiben kivesézzük, hogy mi is az a két különlegessége ennek az üzletnek, illetve, hogy milyenek is erre felé az emberek.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Utazunk és élünk 2020.08.08. 17:29:44

@shadowboxer: Köszi az infót, most is tanultunk valamit :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.08.18. 23:53:40

A kifőzdékben, azokon a helyeken, amik nem ilyen hájtekk módon működnek, rendelés leadása után adnak egy ilyen kerek baszinát, ami tud rezegni meg villogni, (wifis); és amikor kész a kaja, akkor ezen kijeleznek a vendégnek, aki szépen odaslattyog a pulthoz és átveszi a burkolni valót, meg leadja a baszinát.Érdekes ez is.
Vannak azért pincéres helyek is, de az már tényleg drága tud lenni, a lokációtól is, meg a kategóriától is függően.

Utazunk és élünk 2020.08.30. 08:51:09

@geegee: Ez a villódzó, rezgő korong már itthon is elkezdte hódító útját, de még elterjedni nem terjedt el, ellenben egyre több helyen alkalmazzák. Végülis praktikus dolog, de érdekes megoldás az egyszer biztos. Ilyen helyen ott nem voltunk.

Majd ha valaki eltéved mondjuk egy stockholm-i pincéres gourmet étterembe, szívesen várjuk a beszámolóját az árakról, a választékról, ízekről, stb. :)