Utazunk és Élünk

A madridi kaland - 1. rész

2020. november 06. - Utazunk és élünk

Egy újabb, számunkra nagy fejszébe vágtuk a fejszénket, hiszen az eddigi legtávolabbi, de még mindig európai célpontot választottunk magunkat. Madridot.

Bevalljuk nem feltétlen ez a város lett volna a célpontunk. Inkább a Kanári, vagy Azori-szigetek felé orientálódtunk volna, de olyan horror árú repülőjegyeket dobott ki még szeptemberre is a rendszer, hogy inkább egyelőre lemondtunk ezekről az egzotikusabbnak mondható szigetcsoportokról. A következő lehetőség, az Barcelona volt, de sajnos itt bár találtunk olcsóbban jegyeket, az időpont nem volt jó nekünk más okokból. (Ugye itt köszön vissza az olcsó repülőjegy megszerzésének első alapszabálya: Légy végtelenül rugalmas az időpontot, és helyet illetően).

Hosszas nézelődés, és tanácskozás után Madridra esett a választásunk. Azt nem mondom, hogy tartottunk tőle, hogy nem ad sok pluszt ez a város, de Magyarországon mi nem sűrűn hallottuk azt, hogy valaki Madridba megy több napra nyaralni, de végül nem csalódtunk, nagyon sok pluszt kaptunk ettől a várostól, de ne szaladjunk ennyire előre.

Az utazást most is - pedig nem direkt csináljuk - a "magyar" ultrafapados légitársaság járatával bonyolítottuk le, de most először tettünk egy csavart a dologba. Az induló, és érkező repterünk nem egy, és ugyanaz volt. Míg oda Budapestről mentünk, vissza már a Madrid - Bécs járattal jöttünk, és az osztrák fővárosban töltött egy éjszakát követően Railjettel érkeztünk haza Magyarországra.

Odafele magával a társasággal, a személyzettel semmi gond nem volt, de a gép behatárolt korlátai elég kellemetlenné tette számunkra az utazást. Kezdjük azzal, hogy a beszállástól kiszállásig számított idő, több mint 4 óra volt, ami az én 190 centimmel a szűk lábtérben erőteljes trombózis gyanú felé terelte a szervezetem érhálózatát. Ez volt az egyik számomra nagyobbik gond. A másik pedig az volt, hogy baromi unalmasan telik az idő egy catering, szórakoztató elektronika, töltő, és minden egyéb nélküli keskenytörzsű gépen, pláne ha több időt felhők felett töltesz. Ez az út megmutatta számunkra, hogy ezekkel a légitársaságokkal 2 óra, nagyon maximum 3 óra az az időintervallum amit a megőrülés határán lavírozva még meg lehet tenni, a hosszabb utakra már érdemesebb a "rendes" légitársaságok jegyei között nézelődni, és a későbbi kutakodásaink során bizonyosságot nyert, hogy manapság a járulékos költségekkel már nem is biztos hogy jobban járunk egy fapadosnál - ezzel kapcsolatban majd szeretnénk egy posztot is írni -.

Szóval ahogy megérkeztünk Madridba, az első ami feltűnt, hogy a Barajas repülőtér nem nagy, nem óriási, hanem elképesztően hatalmas. Legalábbis nekünk úgy tűnt. 15-20 perceket mentünk a Terminálok között. Azon röhögtünk, hogy 4 óra ülés után most meg az a kínunk, hogy gyalogolni kell.

A repülőtérről gyakorlatilag bármivel IS be lehet jutni a városba. A repülőtér honalpján minden le van írva, itt van a link

Mi egyébként azért is sétáltunk jóval többet, mert benéztük a T1-T2-T3 metró megállót, és át mentünk a T4 megállójába. Így jártunk. A Wizzair a T1-re érkezik egyébként.

A szállásunk egy motel, és egy hostel keveréke volt, nem volt nagy szobánk, de erre a pár napra ár/érték arányban teljesen rendben volt. Ebben szálltunk meg: Far Homé Bernabeu

A környékkel semmi gond, metró, busz közel, a Google Mapsen elég jól működött az útvonaltervezés, itt ezt használtuk.

A megérkezés után egy rövid sétát tettünk a környéken, megnéztük hogy milyen üzletek vannak a közelben. Szerencsére ebből a szempontból is elég jól ellátott ez a rész. Gyógyszertár, gyrosos, és élelmiszer üzlet is van a közelben. Sőt, akár tévét is vehetünk magunknak ha szeretnénk, bár azt gondoljuk ez az árucikk nem a churros népszerűségével vetekszik egy-egy madridi kiruccanás alatt.

A Real Madrid rajongóinak is tökéletes választás ez a szállás, mert a stadion kb. 10 perces sétára van a szálláshelytől.

Ezen a képen nem csak a legendás stadion érdekes, hanem a felfestés teljes hiánya, Itt mégsem láttunk balesetet, persze az nem jelenti azt, hogy nem szokott lenni, de nekünk kiváltképp furcsa volt, hogy a kb. 7 sáv szélességű óriási körforgalomban semmi nem utal arra, hogy kinek hol kéne mennie. Azt nem mondjuk persze, hogy német mentalitással folydogált a forgalom, mert ment ott a cica harc rendesen, de végül minden szituációt megoldották, ami volt, bár a legbelső sávből kikeveredni a külsőbe, az egy akció filmmel érhetett fel.

Akadnak még furcsa, vagyis inkább vicces apróságok a spanyol fővárosban, mint például ez a kutyagumi veszélyre figyelmeztető tábla:

Ebből a táblából több fajtát is felfedeztünk szerte Madridban. (Pl. rágóra figyelmeztető, szemetelést, köpködést! tiltó) Haszna nem tudjuk menni van, de jópofa volt, az biztos.

Az egyik úgymond kötelező programunk a madridi állatkert volt, amit semmiképpen sem szerettünk volna kihagyni. De ez már egy következő poszt tartalma lesz, ami terveink szerint hamarosan érkezni fog.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.