Utazunk és Élünk

Moszkva, Moszkva, MOSZKVA!!! - 1. rész - A tervezés

2018. április 15. - Utazunk és élünk

Sziasztok,

Nem tudom hányan találták ki a posztkedvcsináló (de szép szó) képe alapján hol is jártunk, de aki eddig csak tippelt, a mostani cikk címe alapján, már megbizonyosodhatott melyik településről is van szó.

Az oroszok fővárosáról, a megosztó metropoliszról, amely az öt nap alatt bebizonyította számunkra, hogy megérdemli, hogy csupa nagybetűvel írjuk le a nevét, hogy miért, az a következő posztokból kiderül.

Forrás: Pinterest

A repülőjegy

A város ebben az esetben adott volt, de a dátumokkal tudtunk játszani. Ezenkívül szerencsénk volt, mert a keresésünkkel nagyjából egy időben jelentették be az új Debrecen-Moszkva járatot, így a bevezető árak nagyon kedvezőek voltak, főleg a téli időszakra, így be is vállaltunk egy január végi dátumot. Oda-vissza 26 ezer forintot kóstált a jegy kettőnknek, ami valljuk be nem egy rossz ár.

Erre pár héttel az indulás előtt jelezte a WizzAir, hogy megváltoztatták az indulási időpontot, ezért felkínált nekünk három lehetőséget a társaság.

• Átfoglalnak minket egy általunk választott ugyanezen, vagy nagyon hasonló útvonalon közlekedő járatra maximum 30 nappal később
  • Wizz számlára (belső, csak Wizz szolgáltatásokra elkölthető pénztömeg) átutalják a repjegy árának 120 százalékát, amit bármire elkölthetünk cégen belül
  • 100%-ban visszatérítik az oda-vissza utunk árát a bankszámlánkra

Mi a második opciót választottuk, hiszen mindenképpen szerettünk volna oda utazni, így két okból is kapóra jött a menetrend változás, egyrészt később, azaz jobb időben tudtunk menni, továbbá 20%-al többet kaptunk vissza, amit ráfordíthattunk a turistaszezon közeledtével drágább jegyre.

Végül 37.000 Ft.-ért sikerült foglalni április közepére, ami nem egy kiemelkedően jó ár, de már nem volt olcsóbb megoldás, viszont a 20% többlet miatt csak mintegy 5-6 ezer forinttal került többe, és arra számítottunk, hogy nem kell átélnünk a varsói jégkorszakot.

A szállás

Az, hogy hol hajtjuk álomra a fejünket, egy nagyon fontos tényező, viszont, mindenkinek mások az igényei. Nekünk most fontos szempont volt - mivel nem egyedül utaztunk - hogy hotel jellegű, saját fürdős, privát szobát nézzünk, ami alaposan megnehezítette a keresést, hiszen ha valami, akkor a szállások irreálisan drágák - pláne ezzel az igénykörrel - Moszkvában. Így belemerültünk a keresésbe, és a booking-on (ami később fontos tényező lesz) sikerült is szállást foglalnunk.

Mi ezen az oldalon csak is úgy választunk, hogy a szállás minél későbbi időpontig eldobható legyen. Korábban lemondtunk már egy apartmant itt, mert megtaláltuk a föntebb említett, és alább mindjárt mutatott hotelt. Az apartman megterhelte a kártyámat a szállásár 20%-val, de a lemondás után egy kis levelezés után vissza is utalták.

A&G tipp:

Mindenhol lehet hallani, hogy milyen fontos az adataink aktualizálása, frissen tartása, ezt meg is éreztem a saját bőrömön amikor még a régi bankkártyámmal foglaltuk az apartmant, viszont a lemondáskor már az új bankkártyám birtokosa voltam - ami egyébként egy Platinum Mastercard kártya a Gránit Banktól. Érdemes utána nézni, nagyon jó dolgokat tud a kis plasztik, az utasbiztosítástól kezdve a Priority Pass kártyán keresztül a kedvezményeken át - viszont ezt nem frissítettem meg a bookingon, így az apartman tulaja, a booking, és köztem való levelezések árán tudtam visszakapni a pénzem, senki nem volt hibás, csak én. Fontos, hogy mindig tartsuk frissen az adatainkat.

Tehát amit az apartman után sikerült foglalni az a második körgyűrűn túl a VDNH metrómegállótól pár perc sétára található Katyusha Hotel, melyben reggelivel együtt, két szoba, négy főnek, ugyanennyi éjszakára 90.000 Ft-nak megfelelő rubelbe került, ami tekintve a hotel értékelését, szobáinak kinézetét, kiemelkedő árnak számít, ráadásul a kiterjedt metróhálózatnak köszönhetően 20 perc alatt a belvárosban volt az ember.

Most random rákerestem egy júniusi VB alatti időpontra, ugyanezekkel a feltételekkel, és 488.000 Ft-ba kerül ugyanitt a szállás. De később van olcsóbban is, mint amennyiért mi foglaltunk, szóval érdemes keresgetni.

A Katyusha Hotel ajánlata olcsóbban, mint nekünk a kattintás után megnézhető

Forrás: Pinterest

"Az apró betűs rész"

Ami sok bejegyzésből kimarad, az mindig a járulékos költségek feltüntetése, sokan írják, hogy a szállás, vagy a repjegy milyen olcsó volt, de nem beszélnek a többi költségről, mint például a reptéri transzfer, a közlekedés, vagy a vízum.

Rosszabb esetben ezek megközelíthetik, extrém esetben meg is haladhatják a hajlékunk és a magasban utazásunk költségét.

Nézzük nekünk milyen megkerülhetetlen költségeink voltak még:

• A vízum: Mint utóbb kiderült a legjelentősebb tényező volt az "apró betűsök" között. Ez miatt a tétel miatt lehet, hogy azt mondjuk, ha nincsenek rejtett költségek, akkor megéri utazási irodánál foglalni Oroszországba utat. Persze ezt tételesen érdemes kiszámolni, hogy melyik éri meg jobban. Egy biztos, alaphelyzetben az Orosz Föderáció magyarországi képviseletének vízum központjában tudjuk egyénileg igényelni belépési engedélyt. Ez így 19.025 ft-ba kerül. Viszont aki először próbál ilyet, annak nem ajánljuk. Mi is utazási irodán keresztül, kicsit drágábban, de a biztosat választva intéztük. Bátran tudom ajánlani az 1000 Út utazási irodát  korrektek, és gyorsak voltak. 24.000 forintot kértek egy főre. Mert volt meghívó levelünk, legalábbis így gondoltuk....
  • A meghívólevél: A honlapokon felsorolt feltételek, és beszerzendő dokumentumok között ott van a meghívó levél is. Itt jön, amit az elején említettem, hogy mi a bookingon foglaltunk, azaz a meghívó levelet egyénileg kellett intéznünk. Ezt le is leveleztük a hotellel, és küldtek is nekünk lepecsételt "invitation letter"-t, amit be is vittünk az utazási irodába, de ott jött a feketeleves, hogy a bookingos hotelek nagy része nem rendelkezik olyan jogosultsággal, amivel ezt a bizonyos meghívó levelet kiállíthatnák, így újabb 10.000 forintunk bánta fejenként, hogy ezt is az 1000 út intézze.
  • Reptéri transzfer: A fapados repülőgépek nagyon gyakran a célként kitűzött városunktól távolabbi reptereken landolnak, ezzel is spórolván a költségeken, hiszen a messzebb található légikikötők értelemszerűen olcsóbbak is. Viszont ezzel a mi költségeink ugorhatnak meg. Moszkvában az impozáns és nagy (de közel sem a legnagyobb) Vnukovo repterén landolnak a WizzAir gépek.

Az orosz fővárosban minden messze van mindentől, így a reptereket tekintve ez sincs közel, viszont a korszerű és kényelmes vonatoknak hála 35 perc alatt bent lehet lenni a belvárosban. Minden reptérről másik pályaudvarra érkezik a vonat, a mi repterünkről a Kievskyre érkezik, és értelemszerűen innen is indul vissza. Természetesen metró, és egyéb tömegközlekedési eszközökre való átszállási lehetőségekkel.

Az Aeorexpress oldalán érdemes online előre lefoglalni a jegyeket, ha már biztosan tudjuk az utazás dátumát, mert így olcsóbb, oda-vissza 840 RUB ~ 3800 Ft.-ot kóstál a jegy, ami igencsak barátinak mondható.

• Közlekedés Moszkván belül: Ha csak valaki nem érez ellenállhatatlan vágyat a moszkvai dugóban ücsörgésre, vagy a részükről megszokott, számunkra azonban néhol ijesztő, máskor kuszaságnak ható forgalmi helyzetek iránt, akkor NE BÉRELJETEK AUTÓT MOSZKVÁBAN! De tényleg ne. Bár közel se olyan rossz a helyzet, mint ahogy a rengeteg Dashcam videón láthatjuk - bár lehet más városokban olyan a közlekedési morál - azért van egy vezetési stílusuk, az biztos. Viszont van kiváló tömegközlekedésük is. Erre bővebben is kifogunk térni. Most csak annyit, hogy olcsó és jó variációkkal bíró lehetőségek vannak. Mi a 7 napos korlátlant választottuk, ami minden metróvonalra, a buszokra, trolikra, és villamosokra, korlátlan számú utazást biztosít egy hétig, 830 rubelért, ami szintén kiváló ár.

Megint rettentő hosszú lett a bevezető poszt, így most, hogy megvan a repjegyünk, szállásunk, vízumunk, transzfer jegyünk, és tömegközlekedési bérletünk érjünk is a végére az első posztnak, és várjuk, hogy kiváló időben elrugaszkodjunk Debrecen repteréről.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.