Utazunk és Élünk

Varsó - a kétarcú város - I. rész

2018. március 25. - Utazunk és élünk

Első bejegyzésünk egy nem túl távoli várost mutat be, ami annak ellenére, hogy elérhető közelségben van akár autóval, busszal, vagy vonattal is, mégsem tartozik a magyarok tipikus utazási céljai közé. Nem nagyon halljuk baráti beszélgetések közben, hogy valaki épp a lengyel fővárosba tart, vagy ott volt.

Mindenesetre az kétségtelen tény, hogy Varsó nem az a hely, ahol egy hetet tartalmasan el lehet tölteni. A várost 3-4 napra ajánljuk. Ellenben ezt az időt igencsak szépen meg lehet pakolni tartalommal.

A lengyel fővárost a legegyszerűbben repülővel lehet elérni. Budapestről a Wizzair, és a LOT is üzemeltet közvetlen járatokat. Akinek fontos szempont az ár, annak egyértelműen érdemes a magyar fapados légitársaság szolgálatait választani, ami egyébként reggel indul, így már az érkezés napján is van egy fél napunk felfedezni Varsót, igaz, haza szintén ekkor jön, tehát a hazautazás napján már csak a reptérre vezet az utunk.

A&G tipp:

Próbáljunk meg minél rugalmasabbak lenni az utazás dátumával kapcsolatban, mert nagyon jó repülőjegy árakat lehet kifogni, ha nem kötött az az időpont, amikor kitudunk szakadni egy kicsit a mindennapi mókuskerékből. Wizz Air Discount tagsággal már oda-vissza 6000 forint alatt ki lehet jönni, ami olcsóbb, mint ha megjárnánk Miskolcot vonattal, oda-vissza.

Mi február 23-án reggel indultunk neki a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről Wizz Air géppel. A március eleji nagy hideg éppen ekkor tartott a lengyel területeken, ezért is kell mindig megnézni a helyi időjárást ahová éppen tartunk, és ehhez mérten kell csomagolni a megfelelő öltözéket. Nincs is annál kellemetlenebb, ahogy januárban megcsap minket a kellemes forró dubaji szél mikor kilépünk az ottani repülőtéróriáson vastag tollkabátban, sapkában, és sálban. Ezek alapján mi felkészültünk, és sapka-sál-kesztyű, meleg ruha is be lett készítve, mert nem az Emírségek időjárása fogadott minket az eseménytelen út után a lengyel fővárosban. Nagyon nem. Mínusz hét, nyolc fok köszöntött.

Itt már épp landoltunk itthon, hoztuk a hideget, a nagyon hideget.

A repülőtér egyébként nagyobb, mint a budapesti, viszont egyértelműek a táblák, jól lehet tájékozódni. Alapvetően elmondható, - azok alapján, akikkel mi találkoztunk - hogy a lengyelek nem beszélnek túl jól angolul, viszont nagyon kedvesek, és próbálnak segíteni, még akkor is ha lengyelül teszik ezt.

A tömegközlekedés kiváló, és ha hétvégén érkezünk, akkor hihetetlenül olcsó. Van ugyanis egy pénteken este 19:00 órától, hétfőn reggel 08:00 óráig érvényes Varsó mindkét zónájára érvényes korlátlan számú utazást biztosító csoportos jegy, amit 5 főnek (természetesen lehettek kevesebben, sőt szerény számításaim szerint, ha hétvégén megy valaki oda, akkor még egy embernek is ez éri meg, ugyanis a 72 órás bérlet, mindkét zónára 57 ZL-ba (4200 Ft.-) kerül EGY embernek ) összesen 40 ZL-ért (kb. 3000 Ft) ad a varsói helyi tömegközlekedési vállalat, ami egy főre lebontva 600.- azaz HATSZÁZ szép magyar forintot jelent, ami elképesztő ár. Egyébként sem drága, de ilyen jó ajánlat nincsen a többi kondícióban. De hogy mindenki megbizonyosodjon arról, hogy igazat mondok, itt van a link:

A repülőtéren a 40-es kapuk környékén, a kijárati oldalon vettük meg a helyi BKV-tól (ZTM) a jegyet, és mi a 175-ös buszt választottuk a bejutáshoz. Egy alacsonypadlós kényelmes csuklós vitt be a belvárosba kicsivel több, mint 20 perc alatt, voltak rajta, de messze voltunk a heringpartytól. Vonattal és más buszjáratokkal is be lehet menni, a csoportos hétvégi jegy ugyan úgy érvényes rájuk.

A link alatt egy nagyon jó összefoglalót lehet találni a bejutási lehetőségekről.

Még pár gondolat a jegyről:

• Hiába öt főre szól, egy papíralapú jegyet kaptok, így a hátránya az, hogy együtt kell vele mozogni.
  • Az első út során érvényesíteni kell. Erre a reptéri buszban található "lyukasztó" tökéletes eszköz. Ezután a metró kapuk kivételével már nem kell.
  • A metró kapuknál a legelső ember odaérinti a jegyet, és utána egymás után beenged öt főt a kapu, csak ezután csukódik össze, tehát nem kell egyenként vissza adogatni a kapun túlra a jegyet.
  • Ellenőrrel egyel sem találkoztunk sehol

Mivel sok lesz már belőlünk így rögtön elsőre, ezért a következő részre marad a hotel, és a kétarcú város egyik fele. Remélem sok hasznos információval tudunk/tudtunk szolgálni, természetesen amit kihagytam, és kérdésként felmerül bennetek, ne tartsátok magatokban, és tegyétek fel kommentben.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.